Mărturie Aila V.

Logo NEW Centrul Filia_RGBEEA Grants Prince charming nu prea e cel din povești Se întâmpla prin anul I de facultate când viața pentru un student din provincie în capitală intră în treapta a 5a de viteză și totul pare o aventură de care nu te mai saturi. Colegi noi, cercuri noi de prieteni, locuință nouă, Centrul Vechi, distracție și adrenalină cât cuprinde. Ce altceva îți mai poți dori? Era 26 noiembrie, ziua mea de naștere și plecasem spre facultate bucuroasă și convinsă că ziua respectivă îmi era dedicată mie și doar mie. Mă urcasem în monotonul și înghesuitul 301 care urma să mă lase aproape de destinație. Când să cobor, EL un tânăr de vreo 29-30 ani, puțin sfios mi-a dat mâna, ajutându-mă să cobor. Câtă galanterie! Eram prea binedispusă ca să chestionez gestul astfel încât l-am catalogat drept cel mai simplu, drăguț, romantic etc gest și am intrat în vorbă cu respectivul domn. Complimentele sale erau puse la punct și bine studiate astfel încât să nu pară îndrăznețe sau vulgare, iar eu am căzut în capcană. Era un presupus asistent medical, exagerat de respectuos și părea foarte deștept. În final am sfârșit prin a face schimb de numere de telefon și a ne ura o zi minunată. Ziua mea într-adevăr a fost minunată până la capăt, dar la sfârșitul zilei întâlnirea cu noul prieten era deja uitată. Pentru o perioadă, nu am primit niciun semn de la EL, iar eu deja dădusem uitării întâmplarea. Și apoi au început telefoanele. La primele am răspuns, dar el nu mai părea același om cu care mă întâlnisem, devenise agasant și dubios, iar eu începusem să realizez că am făcut cea mai mare greșeală dându-i numărul meu de telefon. Am decis să îl ignor. Cum nu îi mai răspundeam la apeluri, au început să curgă nenumărate mesaje cu versuri poetice bizare : Cât de frumoase sunt, domniță, picioarele tale…Sânul tău e cupă rotunjtă, purureea de vin tămâios, trupul tău e snop de grâu…Sânii tăi ca doi pui de căprioară. La un simplu search pe Google am descoperit că citatul venea de pe, atenție!, bibliaortodoxă.ro. Este nebun, mi-am zis, dar nu am ce sa îi fac. La un moment dat l-am rugat să mă lase în pace. Și apoi, mesajele lui au luat o întorsătură drastică. A început să mă amenințe „poetic” în versuri ce vorbeau despre trădare și despre faptul că cine a greșit trebuie să plătească pentru a se face dreptate. Acela a fost momentul în care m-am speriat și am început să rememorez întâmplarea și ce anume știe despre mine. Suficiente! Știa că merg cu 301, că studiez la SNSPA și că stau la cămin. Era destul încât să poată să îmi facă o vizită sau să mă urmărească în autobuz căci, culmea, aveam un traseu similar, el stând la doar câteva stații. Sau așa știam eu. Pentru următoarea perioadă am început să mă încui mereu în cameră, să fiu atentă cine urcă în RATB și să evit să merg singură până la cămin. Mi-am luat o altă cartel telefonică. Mă gândeam chiar să sun la poliție…Dar în același timp, gândirea tipică îmi invada rațiunea: Cu ce ar putea să te ajute? Am trăit în teroare psihică un timp suficient și am răsuflat ușurată când vacanța de vară a venit și a trebuit să plec acasă în Constanța. După un timp, și mesajele au încetat. Aceasta este povestea mea, terminată cu un happy-ending într-un fel, pentru că individul m-a lăsat în pace, dar acum după mai mult timp realizez că EL era, de fapt, un hărțuitor, ce urmărea fetele prin autobuze și le aborda în diverse moduri. Poate nu ar fi trebuit să las la întâmplare, poate ar fi trebuit să mă adresez poliției, dar în acel moment m-am simțit fără alternative și mi-am asumat vina de a-i fi dat numărul de telefon. Azi, fiind voluntară într-un ONG feminist, îmi pun altfel problema, dar rămân la fel de reticentă în ceea ce privește ajutorul autorităților. Consider totuși că trebuia măcar să anunț autoritățile, iar dacă mai multe fete hărțuite ar fi făcut asta exista o șansă ca individul să fie interogat.

Material realizat in cadrul proiectului „Impreuna pentru egalitate de sanse! Consolidare si dezvoltare prin voluntariat si implicare civica”, finantat prin granturile SEE 2009-2014, in cadrul Fondul ONG in Romania.

Pentru informatii oficiale despre granturile SEE si norvegiene accesati http://www.eeagrants.org

fondong_logocurba_EEAgrants

Posted on 13/04/2015, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

